www.

apunts

.cat

shirshasana

postura invertida

procés

 

Seu sobre els talons i recolza els avantbraços en el terra, formant un triangle equilàter. La distancia que separa els colzes és la mateixa que hi ha entre les espatlles. Entrellaça els dits de les mans amb fermesa i seguretat. Aquest triangle representa la base de la postura i és imprescindible mantenir la simetria, sense que es produeixi cap desplaçament dels colzes durant l’execució de l’asana. A continuació recolza el cap a terra (punt mig entre el front i la part alta del cap) al costat de les mans. Adapta i ajusta les mans en forma de falca a la part posterior del cap. Les mans han d'immobilitzar el cap evitant que es desplaci.

 

Amb els dits dels peus a terra, estira les cames aixecant els genolls de terra i porta el pes del tronc al cap i als braços. Mantenint les cames estirades, camina lentament amb la punta dels peus cap a la cara fins que ja no puguis més.

Expirant, aixeca un peu portant el genoll en direcció al pit i el taló el més a prop possible de la natja. Després fes el mateix amb l’altre cama. Abans de continuar consolida l’equilibri en aquesta posició.

 

Ara, eleva els genolls fins que les cuixes quedin totalment verticals i alineades amb el tronc, mentre que els talons continuen a prop de les natges.

Tot seguit, estira lentament les cames fins aconseguir la posició final. Tot el cos ha de quedar estirat, formant una línia vertical. Reparteix el pes del cos entre el cap, els avantbraços i els colzes.

 

En la fase estàtica procura estabilitzar l’equilibri, observa la respiració abdominal i relaxa gradualment tots els muscles que no intervenen activament en el manteniment de la postura. Concentració en Sahasrara chakra.

 

Quan comencem a practicar Shirshasana mantenim la postura pocs segons, amb la pràctica continuada podem augmentar el temps de manteniment fins a 10 o 15 minuts.

Per desfer shirshasana segueix el mateix procés però en sentit invers. Tant per fer la postura com per desfer-la, el procés ha de ser lent, suau, sense brusquedats, i fent una breu pausa en cada una de les postures intermèdies. Al desfer la postura no t’incorporis de seguida, descansa una estona assentat sobre els talons amb el front i els braços a terra.

 

 

consells

 

 

 

 

 

beneficis

 

 

 

contraindicacions