www.

apunts

.cat

sarvangasana

postura invertida i flexió

procés 

 

Estirats a terra de panxa enlaire, cames juntes, braços enganxats al cos, palmells de les mans a terra, la barbeta en direcció cap al pit deixant que les cervicals s'acostin a terra, les lumbars en contacte amb el terra. Si veiem que les lumbars no toquen a terra ens posarem amb les cames doblegades i els peus a terra.

 

Sense deixar que les lumbars s'aixequin de terra, inspirant portarem les cames a la vertical.

Farem un parell de respiracions en aquesta posició i aprofitant una altra inspiració portarem les cames cap endarrere deixant que s'aixequi l'esquena de terra. Ens ajudem a pujar pressionant amb les mans contra el terra.

 

A mesura que anem aixecant l'esquena de terra portem els peus enlaire buscant la verticalitat, tant de cames com de tronc, i ajuntant els colzes tant com puguem posarem les mans a l'esquena acostant-les als omòplats tant com sigui possible. Amb les mans (braços) ens ajudem per mantenir la verticalitat.

És important mantenir la simetria a la postura i no moure el cap. Si veiem que no estem ben posats és preferible desfer i tornar a començar.

 

A la fase estàtica hem d’intentar mantenir la postura amb el mínim esforç i la mínima tensió possible, especialment el clatell (zona cervical) i part alta de l'esquena (zona dorsal), conscients de la respiració abdominal.

 

Per desfer portarem les cames endarrere, traurem les mans de l'esquena, les portarem a terra i, mantenint les cames el més a la vora de la cara possible, anirem baixant el tronc lentament sentint la columna com es va col·locant sobra el terra vèrtebra a vèrtebra. Amb les lumbars en contacta amb el terra baixarem les cames estirades fins a terra. Si em començat amb les cames flexionades i els peus a terra per desfer també flexionarem els genolls i portarem els peus a terra.

Una vegada estirats farem unes respiracions profundes observant els efectes de la postura. Si ho creiem necessari podem moure lentament el cap a dreta i esquerra.

 

 

consells

 

 

 

 

 

beneficis 

 

 

 

contraindicacions