www.

apunts

.cat

pranaiames de retenció curta 

 

Quan la retenció no supera els 9 segons.

 

Aquests pranaiames no tenen contraindicacions i son una preparació indispensable pels de retenció llarga.

 

En una respiració normal, del 21% d’oxigen que contenia l’aire inspirat, l’organisme només absorbeix el 6%. Si retenim l’aire augmenta l’absorció d’oxigen, el que permet fer una millor utilització de l'aire inspirat.

nadi sodhana 

 

Nadi Sodhana = Neteja de Nadis.

 

Es fa el primer en una sessió de Pranaiames, ja que d’aquesta manera assegurem l’eficàcia dels pranaiames posteriors.

 

 

Visualització: Al inspirar l’energia puja per la columna, al expirar baixa.

 

 

anuloma pranaiama 

 

1. Inspirar pels dos forats del nas, expirar alternativament (Primer per l’esquerra).

 

Al inspirar l’energia puja per la columna, al expirar baixa.

 

2. Inspirar esquerra, expirar dreta, inspirar dreta, expirar esquerra. Retenció de dos segons amb els pulmons plens.

 

Al inspirar l’energia puja per la columna, al retenir la fixem al mig del front, al expirar baixa per la columna.

 

 

viloma pranaiama 

 

Pranaiama curatiu.

 

Aquest pranaiama es pot fer fins i tot caminant o estirat a terra. Regula la tensió: si està baixa la puja, i si està alta la baixa. La modalitat “1” es dinamitzant, i la “2” sedant.

 

 

 

 

ujjayi 

 

Cames creuades, esquena estirada, barbeta enganxada al forat de la clavícula, braços estirats, espatlles endarrere, tòrax expandit, palmells de les mans cap a dalt, índex i polze es toquen (Gnana Mudra).

 

S’inspira i s’expira pels dos forats, frenant l’aire amb la part de baix del coll, cosa que provoca un soroll característic.

 

Retenció de 2 segons amb pulmons plens.

Retenció de 2 segons amb pulmons buits.

 

Visualització:

Inspirar - l’energia puja per la columna

Retenir - Fixar l’energia al mig del front

Expirar - Fixar l’energia al mig del front

 

-Els efectes son els mateixos que Purna Ujjayi, però no tan intensos.

 

 

brahmarin 

 

Cames creuades, esquena estirada, barbeta enganxada al forat de la clavícula, braços estirats, palmells de les mans cap a dalt, índex i polze es toquen.

 

S’inspira i s’expira pels dos forats, frenant l’aire amb la part alta del coll, cosa que provoca un soroll característic. La inspiració és ràpida i l’expiració molt lenta.

 

Retenció de 2 segons amb pulmons buits.

 

Visualització:

Inspirar - l’energia puja per la columna

Expirar - l’energia baixa per la columna