www.

apunts

.cat

meditació kundalini 

 

Aquesta meditació dura una hora i consta de 4 etapes, 3 amb música i l’última sense música.

Kundalini actua com una dutxa energètica, sacsejan-te suaument t’alliberes de la tensió acumulada durant el dia i et deixa suau i fresc.

 

 

 

 

 

Primera etapa: 15 minuts 

Afluixa’t i permet que tot el teu cos es sacsegi, sentint com puja l’energia des d'els peus. Deixat anar completament i converteix-te en la sacsejada. Els ulls poden estar oberts o tancats.

 

“Permet la sacsejada; no la produeixis. Posat dret, en silenci, sent-la venir i quan el teu cos comenci a tremolar, ajuda-la, però no la produeixis. Gaudeix-la, sent la benedicció, permet-la, rep-la, dona-li la benvinguda, però no la produeixis.”

“Si tu la forces es convertirà en un exercici, del cos, un exercici físic. Aleshores, la sacsejada hi serà, però només en la superfície; no et penetrarà. Tu romandràs sòlit, com una pedra, com una roca per dins. Tu romandràs com el manipulador, el que fa, i el cos només estarà seguint. El cos no és la qüestió -tu ets la qüestió.”

“Quan dic, sacseja’t, em refereixo a la teva solidesa; el teu ésser com una roca es té que sacsejar fins els propis fonaments, així es torna líquid, fluid, es desfà, flueix. Quan l’ésser-com-una-roca es torni líquid, el cos el seguirà. Aleshores no hi haurà sacsejada, només sacsejar-se. Aleshores ningú ho fa, simplement succeeix. Aleshores no hi ha consciència de fer, simplement fem.”     Osho

 

Segona etapa: 15 minuts 

Balla, de qualsevol manera, tal com sentis, permet que el teu cos es mogui al seu aire. Els ulls també poden estar oberts o tancats.

 

Tercera etapa: 15 minuts 

Tanca els ulls i quedat quiet, dret o assentat, observant, sigues testimoni de tot el que succeeix a dins i a fora.

 

Quarta etapa: 15 minuts 

Mantenint els ulls tancats, estirat a terra de panxa enlaire i quedat quiet, observant.

 

Descarregar amb iTunes

meditació dinàmica 

 

La meditació dinàmica dura una hora i consta de cinc etapes. La pots fer sol, però és millor si es fa en grup. És una experiència individual i per això tens que oblidar a la gent que tens al teu voltant i mantenir els ulls tancats tot el temps, preferiblement embenant-te els ulls. És millor fer-ho amb l’estomac buit i fer servir roba ample i confortable. En aquesta meditació has d’estar contínuament alerta, conscient, despert, a qualsevol cosa que facis. No et distreguis. Quan estiguis respirant te'n pots oblidar. Pots estar tant absort amb la respiració que t’oblidis de l’observador. Però això no interessa.

 

Respira tant ràpidament com et sigui possible, tant profundament com et sigui possible; posa tota la teva energia en això però simplement observa-ho. Observa que està succeint com si només fossis un espectador, com si tot estigues passant a un altre persona, com si tot passes al cos, mentre la consciència està centrada i observant.

 

 

 

 

 

“Aquesta observació es manté en les tres etapes. I quan tot para, i en la quarta etapa tu t’has quedat completament inactiu, congelat, aleshores aquesta alerta arribarà al seu punt més alt.”     Osho

 

Primera etapa: 10 minuts 

Respira caòticament pel nas, emfatitzant sempre l’expiració. El cos se'n cuidarà de la inspiració. La respiració ha de ser profunda, omplint be els pulmons. Respira tant ràpidament com et sigui possible i assegurat que la respiració continua essent profunda. Fes tot això amb la rapidesa i la fortalesa que et sigui possible, i cada vegada amb més força, fins que et converteixis literalment en la mateixa respiració. Utilitza els moviments naturals del cos per a generar l’energia. Sent com es genera però no la manifestis durant la primera etapa.

 

Segona etapa: 10 minuts 

Explota!!! Expressa tot el que el teu cos et demani. Tornat completament boig. Crida, xiscla, plora, salta, sacseja’t, balla, canta, riu, tirat per terra. No et reprimeixis. No deixis que el cos es pari de moure. Provocar el moviment t’ajudarà a començar. No permetis que la ment interfereixi en cap moment en el que està succeint. Sigues tu, entregat completament. Recorda que quan embogeixes conscientment, et mantens observant, com a testimoni.

 

Tercera etapa: 10 minuts 

Tot el temps amb les mans enlaire i els braços estirats. Salta amunt i avall cridant: “Ju!, ju!, ju!.” tant profundament com puguis. Cada vegada que caiguis, fes-ho sobra els peus plans per a repercutir el so en el sexe. Treu tot el que portis dins, acaba completament exhaust.

 

Quarta etapa: 15 minuts 

Para!!! Quedat quiet en la posició que estiguis. No canviïs de posició. El més petit moviment, tos, el que sigui, dissiparà el fluxe d’energia i es perdrà tot l’esforç realitzat fins ara. Sigues tant sols el simple testimoni de tot el que t’està passant.

 

Cinquena etapa: 15 minuts 

Celebra, a traves de la dansa expressant la teva gratitud cap a la totalitat. Porta amb tu aquesta experiència al llarg de tot el dia.

Si no pots fer soroll en el lloc on medites, hi ha aquesta alternativa silenciosa: En vers d’emetre sons, permet que la catarsi de la segona etapa es realitzi completament per mitjà de moviments corporals. En la tercera etapa, el so “Ju” es pot repetir mentalment.

 

Descarregar amb iTunes

meditació nadabrahma 

 

Aquesta meditació combina una antiga tradició tibetana de “hummning” (so semblant a un brunzit que es produeix en deixar sortir l’aire lentament a traves de la gola fent vibrar les cordes vocals) que crea una vibració guaridora en tot el cos, amb un moviment de mans que centra l’energia en el llombrígol.

La meditació nadabrahma dura una hora i consta de tres etapes. Es pot fer a qualsevol hora del dia, sol o en grup, però millor amb la panxa buida i reposar 15 minuts com a mínim després de la sessió.

 

 

 

 

 

“En Nadabrahma, recorda això: permet que el cos i la ment estiguin units totalment, però recorda que només ets un testimoni. Deixa’ls sols i surt fora, fàcilment, poc a poc, per la porta del darrere, sense lluitar, sense conflicte. Ells estan actuant, tu estàs afora, observa des de fora...”     Osho

 

Primera etapa: 30 minuts 

Assentats en una posició còmoda i relaxada amb els ulls tancats i entonant l’”hummning” de forma audible perquè tothom pugui sentir-ho i crei una vibració en tot el teu cos. Pots visualitzar un tub o un bol buit que es va omplint amb les vibracions creades amb l’”hummning”. Arribarà un moment en què l’”hummning” es produirà per si mateix i tu et convertiràs en l’oient. No hi ha una manera especifica de respirar i pots alterar el ritme o moure el teu cos lenta i suaument si et ve de gust.

 

Segona etapa: 15 minuts 

Està dividida en dos parts de set minuts i mig cadascuna. A la primera part, mou les mans amb els palmells cap a dalt realitzant un moviment circular. Des del llombrígol les dues mans es van movent cap a fora en cercle. Dirigint-se cap a davant les dues mans es van separant i dibuixen dos grans cercles, un a la dreta i l’altre a l’esquerra. El moviment ha de ser molt lent de tal manera que sembli que no et mous. Visualitza i sent que estàs donant energia a l’univers.

Passats set minuts i mig gira les mans amb els palmells cap a baix i comença a moure-les en sentit contrari. Ara, les mans s’ajunten a mida que s’acosten al llombrígol des del davant i es van separant en moure's cap a fora allunyant-se del cos. Visualitza i sent que estàs absorbint energia. Igual que a la primera etapa, no reprimeixis qualsevol moviment suau que et demani el cos.

 

Tercera etapa: 15 minuts 

Assentat, et quedes completament immòbil i tranquil.

 

Descarregar amb iTunes

meditació nataraj 

 

Nataraj és la dansa com a meditació total. Son tres etapes per a un total de 65 minuts.

 

 

 

 

 

“Deixa que la dansa flueixi per si mateixa, no la forcis. Més aviat, segueix-la, deixa-la que actuï. No és un acte de la voluntat, és un deixar que succeeixi. No és un fer, és un deixar fer. Tens de romandre festiu, no estàs fent res seriós, simplement estàs fruint, jugant amb la teva energia vital, amb la teva bioenergia, deixant que s’expressi per si mateixa. De la mateixa manera que el vent bufa i el riu flueix tu estàs fluint i bufant. Percep-ho. I continua alegre. Recorda que la paraula “alegre” sempre està amb tu. És fonamental. En aquest país denominem a l’obra de Deu el joc de Deu. Deu no a creat el món; és el seu joc.”

“Oblida al que dansa, el centre de l’ego; converteix-te en la dansa. Aquesta és la meditació. Dansa de tal manera que oblidis completament que ‘tu’ estàs dansant i comencis a sentir que ‘tu’ ets la dansa. La divisió ha de desaparèixer; d’aquesta manera es converteix en meditació.”

“Si es manté la divisió, és un exercici: bo, saludable, però no es pot dir que sigui espiritual. Tant sols és una dansa. Després et sentiràs fresc, jove, però això no és meditació. El que dansa es té de retirar, fins que només quedi la dansa... no t’inhibeixis, no siguis un observador. Participa! Sigues juganer. Recorda sempre aquesta paraula, és bàsica.”     Osho

 

Primera etapa: 40 minuts 

Amb els ulls tancats, balla com si estiguessis posseït. Deixa que el teu subconscient prengui el control per complert. No controlis els teus moviments, sigues testimoni del que està succeint. Deixat impregnar totalment per la dansa.

 

Segona etapa: 20 minuts 

Amb els ulls tancats estirat a terra immediatament. Quedat quiet i immòbil.

 

Tercera etapa: 5 minuts 

Dansa celebrant i frueix...

 

Descarregar amb iTunes

meditació gourishankar 

 

Aquesta tècnica, per a la nit, consta de quatre etapes de quinze minuts cadascuna. Les dos primeres etapes so una preparació per al “Latihan” espontani de la tercera etapa. Si respires correctament a la primera etapa, tot el dioxid de carboni produït et farà sentir tant alt com el Gourishankar (Mt. Everest).

 

 

 

 

 

Primera etapa: 15 minuts 

Assentat amb els ulls tancats. Inspira profundament pel nas, omplint be els pulmons. Retens l’aire el màxim tems possible. Expires lentament traient l’aire per la boca. Retenció amb pulmons buits tant de temps com et sigui possible. Continua així durant tota l’etapa.

 

Segona etapa: 15 minuts 

Deixes la respiració lliure i et quedes mirant distesament la flama d’una espelma. El teu cos quiet.

 

Tercera etapa: 15 minuts 

Amb els ulls tancats, aixeca't i deixa el teu cos lliure i receptiu. Permet que el teu cos es bellugui suaument de qualsevol manera que li vingui de gust. No facis el moviment, només deixa que es realitzi suau i elegantment.

 

Quarta etapa: 15 minuts 

Estirat amb els ulls tancats, quiet i en silenci.

 

Descarregar amb iTunes

meditació mandala 

 

Aquesta és una altra tècnica poderosa que genera un cercle d’energia que proporciona una forma natural d’estar centrat. Es divideix en quatre parts de 15 minuts cadascuna.

 

 

 

 

 

Primera etapa: 15 minuts 

Amb els ulls oberts corre sense moure’t de lloc, comença lentament i ves cada vegada mes ràpid. Aixeca els genolls tant amunt com et sigui possible. La respiració, profunda i uniforme, farà que l’energia interior s’activi. Oblidat del cos, oblidat de la ment. Manté el ritme.

 

Segona etapa: 15 minuts 

Assentat amb els ulls tancats i la boca relaxada, deixant que caigui la mandíbula inferior. Deixa que es mogui el teu cos des del baix ventre com si fos una canya moguda pel vent. Nota com el vent et gronxa d’un costat a l’altre, endavant i endarrera, dibuixant cercles. Les energies que has generat es dirigeixen d’aquesta manera cap al mig del llombrígol.

 

Tercera etapa: 15 minuts 

Estirat de panxa enlaire, obra els ulls i, amb el cap immòbil, gira'ls en la direcció de les agulles del rellotge. Deixa que facin el cercle el mes ampli possible, com si seguissin les agulles d’un rellotge gegantí, tant ràpid com sigui possible. És important mantenir la boca oberta i la mandíbula relaxada, respirant regularment i amb suavitat. Això permet centrar l’energia en el tercer ull.

 

Quarta etapa: 15 minuts 

Tanca els ulls i quedat en calma.

 

Descarregar amb iTunes

meditació girant 

 

 

 

 

 

 

“El girar sufí és una de les tècniques més antigues de meditació i una de les més poderoses. És tant profunda, que tant sols una experiència pot fer-te totalment diferent.”

“Gira amb els ulls oberts tal com ho fan els nens petits quan donen voltes, com si el teu ésser interior es convertís en el centre i tot el teu cos en una roda, girant, la roda d’un ceramista en moviment. Tu estàs en el centre, però la totalitat del teu cos està en moviment.”     Osho

 

Primera etapa: 45 minuts 

Quedat amb els ulls oberts i sent el centre del teu cos. Aixeca els braços a l’alçada de les espatlles amb el palmell de la mà dreta cap a dalt i el palmell de la mà esquerra cap a baix. Comença a girar al voltant del teu propi eix. Deixa el cos relaxat. Comença lentament i al cap de 15 minuts augmenta progressivament la velocitat. Et converteixes en un remolí d’energia: en la perifèria una tempesta, però en el centre roman el testimoni silenciós i passiu.

 

Segona etapa: 15 minuts 

Deixa que el teu cos caigui a terra quan acabi la musica. (potser passa abans) Sent el teu cos fonent-se en el terra. Quedat amb els ulls tancats, passiu i silenció.

 

Descarregar amb iTunes

gibberish i deixar anar 

 

Aquesta petita meditació, alegre, es realitza al final d’alguns discursos d’Osho. En un moment et pots alliberar de les tensions mentals i retrobar el teu centre.

 

 

 

 

 

 

“Gibberish és per a desfer-te de la ment activa, silenci per a desfer-te de la ment inactiva i deixar-se anar és per entrar en lo transcendental.”     Osho

 

Primera etapa: Gibberish 

Assentat, tanca els ulls i comença a emetre sons sense sentit, qualsevol so o paraula, que no tingui cap sentit. Només parles un idioma que no saps! Permet expressar qualsevol cosa que necessiti ser expressada de dins teu. Deixa que surti tot. La ment sempre pensa en paraules. Gibberish t’ajuda a trencar aquest patró de verbalització continua. Sense suprimir els pensaments, tu els pots treure a fora. Deixa que el teu cos també s’expressi.

 

Segona etapa: Mou-te cap a dins 

Passats uns minuts, hi ha un cop de tambor, en aquest punt acaba Gibberish. La veu d’Osho guia a l’oient a espais profunds de silenci, quietud i relaxació, dient per exemple: “Sigues silenciós, Tanca els ulls... el cos es queda quiet, et sents congelat. Ves cap a dins, profundament, com una fletxa. Penetra totes les capes i colpeja el centre de la teva existència.”

 

Tercera etapa: Deixar-se anar 

Un altre cop de tambor i sense més, deixa't caure com “un sac d’arròs” si estàs estirat, sobra l’esquena completament quiet i relaxat, seràs guiat a una profunda quietud silenciosa.

 

Quarta etapa: Tornar 

En l’últim cop de tambor, la veu d’Osho ens guia de tornada a la posició d’assentat, recordant-nos d’estendre aquesta experiència de silenci conscient a totes les activitats diàries.

 

“Recorda, el primer pas de la meditació es Gibberish. Gibberish simplement significa treure fora totes les bogeries amuntegades en la teva ment des de fa segles. A mesura que les vas fent fora et vas trobant millor, més viu, en tant sols dos minuts.”

“Et sorprendràs que quan Nivedano (el percusionista) fa el segon cop de tambor, per entrar al silenci, entres en un silenci tant profund com mai havies experimentat anteriorment. Aquests dos minuts han netejat la via. De fet, durant aquest dos primers minuts, quanta més energia posis més profund serà el silenci.”

“Qualsevol nen pot fer Gibberish, no es necessita preparació de cap mena. Des del primer moment estàs preparat. Gibberish no necessita entrenament, de la mateixa manera que per riure tampoc necessitem entrenament. Quan fas Gibberish neteges de la teva ment tota la brutícia acumulada. A mesura que la ment es calma i entra en silenci... no hi ha cap mes camí que l’interior. No pots fer res mes que anar cap a dins.”

“Només un o dos dies dubtaràs d’anar tant endins. Seré capaç de tornar o no? És un joc, un exercici alegre. No has de preocupar-te de res, pots aprofundir tant com vulguis... parlant xinès sense saber-ne, sense saber que dius, però dient-ho amb tot l’èmfasi, sense importar-te qui està escoltant... Ningú t’escolta, pots dir tot el que vulguis, no faràs mal a ningú. Estàs sol.”

“Fent això et sentiràs millor que mai, ja que has fet fora molta brutícia que guardaves a la ment. Creus que Gibberish és un regal del cel? Tu estàs carregant tota aquesta brutícia, fes-la fora! Del tot, amb entusiasme. Tant és si en àrab, hebreu o xinès; t’és permès de parlar qualsevol idioma que no coneguis, ja que la llengua que tu saps no deixarà sortir tota la brutícia, té massa sentit. El significat no fa falta per a res. Donat l’oportunitat, tant sols durant dos minuts, d’existir sense significat. Et sorprendrà molt adonar-te com només en dos minuts t’has quedat tant lleuger, preparat per a entrar en silenci.”     Osho