www.

apunts

.cat

matsyasana

contrapostura (extensió)

procés

 

Estirats a terra amb les mans a sota les natges, palmells a terra, els braços estirats i les cames juntes i també estirades.

 

Portant tot el pes del cos a sobra els colzes, inspirant aixequem el tronc i el cap de terra. En treure l'aire, arquejant be tota la columna, portem la part alta del cap a terra.

 

La pelvis en anteversió, mirem d'arquejar al màxim les lumbars, les dorsals i les cervicals, evitant tensions innecessàries. Repartirem el pes entre les natges, colzes i cap. Si tenim la musculatura del coll dèbil o problemes cervicals portarem el pes del tronc a sobre dels colzes, deixant el cap relaxat.

Ens immobilitzem i amb el tòrax en expansió, respirem lenta i profundament, deixant que s'ompli la part alta dels pulmons (regió sub-clavicular).

 

Per desfer la postura, primer i amb molt de compte, aixecarem el cap de terra i anirem baixant, col·locant l'esquena i el cap a terra. Una vegada a baix ja podrem treure les mans de sota les natges, fer un parell de respiracions profundes i observar els efectes de la postura.

També podem realitzar Matsyasana partint de la posició d'assentats a terra amb les cames juntes i estirades o en la posició de lotus. En aquest cas portarem a terra, primer un colze, després l'altre, anirem arquejant la columna i portarem la part alta del cap a terra.

Es pot intensificar la postura aixecant els colzes de terra, posant les mans a sobre les cuixes o agafant els peus si estem assentats en lotus. D'aquesta manera tot el pes recau sobre el cap i les natges. Si no tenim unes cervicals fortes i sanes millor no fer aquesta variant.

 

 

consells

 

 

 

 

 

beneficis

 

 

 

contraindicacions