www.

apunts

.cat

dhanurasana

extensió

procés 

 

Estirats de panxa a terra, el front a terra, ens agafem els turmells amb les mans, els genolls una mica separats entre ells i els dits grossos dels peus en contacte.

Inspirant, primer aixecarem el cap i el tronc de terra, tot el que ens sigui possible, mantenint sempre els braços estirats. Tot seguit aixecarem també els genolls de terra, sense flexionar els braços.

Ens immobilitzem a la postura. La columna està en la seva màxima extensió, els braços estirats, les espatlles endarrere i el pit es projecta cap endavant. Vigilarem de no crear tensió a tota la columna, especialment a la zona cervical. L'esforç a la postura recau en les cames, ja que tenim d'aixecar-les tot el que sigui possible, relaxant la columna i els braços. Tot el pes del cos recau a la zona abdominal.

 

Per intensificar la postura, una vegada immobilitzats, podem fer el balancí, portant el pes endavant i endarrere. D'aquesta manera intensifiquem el massatge abdominal.

 

Per desfer, primer baixem lentament els genolls a terra i després el tronc i el cap. Deixarem anar els turmells, ens estirarem a terra, respirarem profundament i observarem els efectes de la postura.

 

 

consells

 

 

 

 

 

beneficis 

 

 

 

contraindicacions